Review: Touch By Jus Accardo


Review: Touch

Touch

By Jus Accardo

 

Parerea mea (Theo): Am tot citit cărţi bune în ultimul timp, iar „Touch” se numără printre acestea. Ca şi prim volum cartea chiar nu mi-a displăcut, a fost bine conturată, frumos scrisă şi mai ales captivantă!

Întreaga carte m-a captivat pentru ingeniozitatea în sine, dar nu m-am putut abţine să nu tot fac conexiuni cu „Shatter Me”, ceea ce în mod normal m-ar fi indispus de data aceasta chiar m-a făcut să îmi doresc să citesc mai repede. De ce? Ei bine, pentru că sunt o fană a aceleiaşi teorii spuse de o sută de ori în o sută unu moduri diferite. De ce să citesc acelaşi lucru spus la fel când pot să citesc acelaşi lucru spus dintr-o altă perspectivă?

Da ştiu, e de vină mintea mea de om care gândeşte logic şi liniar, fără salturi absurde care să îmi deregleze echilibrul. Aşa că m-am înhămat la a citi mai departe.

Deznee este unul din personajele care m-aş fi aşteptat să fie într-un fel de pantă abruptă spre ascensiune, în schimb m-a tot uimit cu diferite forme din trecut care continuau să se adauge la scara ascensiunii ei. Asta chiar mi-a plăcut mai ales având în vedere acţiunea în sine..

Deznee a trăit toată viaţa ei alături de un tată neiubitor care a încercat din răsputeri să o certe atunci când ştia că datoria de tată i-o impune. Niciodată nu a fost alături de ea şi nici nu va fi. Mama ei, aşa cum i-a fost spus, a fost doar o imagine în mintea ei, căci aceasta a murit la naşterea ei.

Iniţial am crezut povestea aşa că am dat puncte în plus pentru felul de a scrie ceva atât de credibil şi atât de motivant. (din nou psihanaliza mea a intrat în acţiune întrebându-mă mereu dacă fiecare acţiune se datorează creşterii fără figura maternă)

Nu a fost uşor să procesez informaţia la început cum că mama ei trăieşte, nici chiar atunci când toate cuvintele strigau la mine pentru că m-am lăsat nepregătită. Deznee trăieşte să îşi tachineze tatăl pentru a-i câştiga atenţia chiar dacă o face într-un mod negativ, observând că acesta ar fi singurul fel în care îi poate câştiga atenţia. Drăguţ, şi asta pentru că şi eu mă gândisem la un moment dat să scriu o astfel de idee. Autorul mi-a ghicit din nou gândurile şi pentru asta, respect!

Trăind numai pentru a face năzbâtii vă imaginaţi că cel mai colosal lucru pe care poate să îl facă este să fugă cu cel a cărui atingere te omoară din aşa-zisa companie de avocatură a tatălui său. Numai că adevăruri reci continuă să îi se aştearnă pe pielea încălzită de o viaţă trăită în minciună. Curând află cu tatăl ei conduce o companie care strânge sau anihilează pe toţi cei cu puteri supranaturale: Six. O malformaţie din cromozomul şase care a dus la abilităţi ciudate: telechinezie, atingeri ucigaşe, schimbători, etc.

Problema este nu numai că de acum are de înfruntat o firmă întreagă care luptă împotriva ei, dar se mai şi îndrăgosteşte de băiatul care ucide tot, ea fiind singura excepţie: Kale. Kale este mai mult decât un Six care aproape că nu a văzut nimic niciodată în viaţa lui, este şi un luptător antrenat şi un ucigaş excelent: arma perfectă a companiei Denazen.

Lucrurile devin evidente după un timp. Deznee luptă acum să îşi elibereze mama de sub mrejele companiei, dar şi pe proaspătul re capturat al companiei: Kale. Iubiri din trecut continuă să apară şi să dea totul peste cap, oameni manipulatori şi interese menţin vârfurile strategiei de scăpare.

Mi-a plăcut cartea dintr-un simplu motiv: psihologia se simţea ca la ea acasă. Nu trebuie să trataţi cartea ca pe orice alt prim volum dintr-o serie fantasy de duzină, ci trebuie tratat ca atare: o lucrare măreaţă care ştie cum să te ţină în priză şi să te fascineze până în ultima secundă.

Îi ofer cărţii 4,5/5 stele!

 

Tell us your opinion...

