Recenzie: Jocurile Foamei #2



Jocurile Foamei #2

Sfidarea

By Suzanne Collins

 
Părerea mea (Theo): Pentru mine cartea a
fost mai mult decât un fel de transă din care a trebuit să mă trezesc o dată cu
terminarea ultimei replici. A devenit un fel de drog a cărui componentă
principală nu o cunoşteam nici eu. Un fel de „te vreau”, dar nu ştiu ceea ce eşti!
După cum bine ne amintim
din prima carte (recenzia poate fi citită aici), Katniss şi Peeta reuşesc să înfrângă
povara Capitoliului, să câştige împreună ca unul Jocurile Foamei, să fie încoronaţi
şi să aibă posibilitatea de a se întoarce în satul natal. Nu tu complicaţii, nu
tu răstălmăcii, nu tu oameni cu priviri iscoditoare, nimic neinteresant. Un alt
tribut – n cazul acesta două alte tributuri – au reuşit să supravieţuiască, să
demonstreze lumii întregi că ei sunt cei mai buni, să nu devină sacrificiile
aduse zeilor.
Numai că o dată cu acest
câştig apar şi pierderile de tip emoţional şi fizic. Katniss trebuie de acum să
să trăiască împreună cu familia ei într-o casă luxoasă şi cu o groază de bani.
Orice şi-ar fi dorit orice om din orice District, numai că lui Katniss nu îi
face o deosebită plăcere această schimbare de peisaj, aşa că ea continuă să vâneze
şi să ducă vânatul familiei lui Gale. Totul se desfăşoară într-un fel de durere
continuă, mai ales după declaraţia pe care Gale i-o face.
Mă simt şi eu la fel de
prinsă ca şi Katniss, la fel de îngrădită, la fel de nelămurită legat de
sentimentele mele faţă de cei doi băieţi. Sunt într-un fel la fel de sfâşiată
de dorinţa unuia precum sunt de dorinţa celuilalt, şi deşi niciuna din noi
nu o recunoaştem, ştim cel mai bine care pereche de braţe ne alungă coşmarurile
şi care ne lasă să ne răsucim de pe o parte pe alta.
Deşi îmi place ideea ca
micuţa Katniss să se maturizeze şi să o văd mereu înconjurată de stiliştii ei
favoriţi, mi se pare că amândouă gândim din ce în ce mai mult una ca cealaltă,
iar asta mă face să surâd în încercarea mea nebunească de a ţine pasul cu emoţiile
schimbătoare.
Când primeşte vizita Preşedintelui,
îi simt deja inima şi capul învârtindu-se la mii şi mii de mişcări pe secundă.
Nici ea, nici eu nu ştim cum să reacţionăm, aşa că acceptăm cuvintele acestuia
fără prea multe şanse de ripostare şi nu încetăm să nu ne gândim la binele
celui pe care îl avem de protejat: Peeta. Iniţial totul se învârte în jurul
tuturor, problema este că ne dăm seama repede pe cine vrem să protejăm cu adevărat.
Katniss suferă câteva
schimbări pe parcurs pe care le ador, care mă fac să îmi simt pielea zbârlindu-se,
iar corpul gata de atac. Este atât de imprevizibilă şi totuşi atât de
previzibilă încât şi tu poţi avea câteva dureri de cap uşoare dacă nu eşti
atent. M-a maturizat psihic, cu câteva grade, comportamentul ei, pentru că
mereu îmi dădea ceva de gândit până la următoarea scenă, până la următoarea răsturnare
de situaţie.
Momentul când se anunţă
ce se va întâmpla la aniversarea de şaptezeci şi cinci de ani a Jocurilor
Foamei, eu una îngheţ, Katniss are un fel de şoc psihic şi fizic. Un fel de
modalitate de a recunoaşte că este prea mult, că totul se întâmplă prea repede,
mult prea repede!
Asta este un fel de
bonus imens adus cărţii: m-a făcut mereu să nu îmi dau seama ce urmează.
Cea de-a şaptezeci şi cincea aniversare a Jocurilor Foamei va fi formată din toţi
învingătorii în viaţă din fiecare District: o fată şi un băiat!
Poftim?
Exact! De acum sunt pe
cont propriu! Katniss şi Peeta trebuie să se întoarcă în Arenă, trebuie să înfrunte
din nou durerea, sângele, omorurile, totul!
Haymitch nici nu intră în
discuţie, fiind dat la o pare cu uşurinţă de Peeta care se oferă voluntar.
Katniss ştie ce are de făcut de acum, ştie ce urmează şi ştie cum se va
descurca! Va fi un singur învingător, un singur suflet care va rămâne în viaţă
pentru a povesti ce va urma, o singură suflare care să asigure că nicio altă Revoltă
nu va rămâne nestabilită, neprogramată sau neieşită învingătoare. Katniss va
sacrifica totul pentru Peeta!
Capitoliul va fi înmormântat
sub spaimă. Districtele vor fi dezgropate din veneraţie. Familiile vor avea
parte de reuniri. Iubiri vor fi spulberate, altele vor fi clădite. Este acum
ori niciodată! Eşti cu noi, gaiţă zeflemitoare?
Ofer cărţii 5 / 5 stele!
 
Multumiri librariei on-line Bookcity.ro pentru aceasta carte!
 
Tell us your opinion...

