Paranormal – Kiersten White, recenzie


paranormal

VAMPIRI.

Vad lucruri pe care tu nu le vezi.

VARCOLACI.

Descopar lucrurile care te bantuie pe tine.

SILFI.

Sunt protectorul tau.

METAMORFI.

Dar nici chiar eu nu te mai pot proteja acum.

O LUME DE PARANORMALI.

Paradoxal, desi lucreaza pentru Agentia Internationala de Securitate pentru Paranormali, Evie s-a considerat intotdeauna o fiinta normala. Desigur, cea mai buna prietena a ei este o sirena, fostul ei iubit este silf, iar ea se indragosteste de un metamorf…
Numai ca fiintele paranormale incep sa moara, iar visele lui Evie sunt bantuite de voci obsedante si profetii misterioase. Curand, ea isi da seama ca ar putea sa existe o legatura intre abilitatile ei si valul brusc de crime…Cam mult pentru o fiinta normala!

“O călătorie într-un montagne russe, rapidă şi jucăuşă.

Povestea asta a fost exact aşa cum speram – îndrăzneaţă, reconfortantă şi absolut înspăimântătoare.

 Oh, biiiiip! Îmi place la nebunie! – BECCA FITZPATRICK.”

My turn:

Căutând plictisită câte ceva prin telefon m-am gândit să intru în fişierul de cărţi (să-mi văd minunăţia de colecţie:))) iar acolo am găsit o carte de mult uitată pe nume Paranormal…”hmm…” mă gândesc eu “de ce nu?” aşa că am răsfoit-o şi mi s-a părut cât de cât interesantă, adică, avea un început promiţător şi lasă loc la destul de multe întrebări, dar fiind împreună cu prietena mea a trebuit s-o las mai târziu…

A doua zi neştiind că aveam să fiu de serviciu pe şcoală, adică, să-mi petrec juma’ de zi stând pe un scaun, până-mi amorţeşte fundu’ şi să ţin evidenţierile, nu mi-am adus vreo carte sau ceva cu care îmi pot omorâ timpul şi plictiseala, dar, deodată mi-am amintit de carte aşa că i-am cerut  căştile unei colege şi m-am pus pe citit. Vreau să mărturisesc, că nu m-am dezlipit de ecranul acela timp de 6 ore:))

La început mă gândeam că va fi din nou o poveste “împrumutată” sau măcar “inspirată” din alte cărţi (prima dată credeam că va fi un nou Twilight iar apoi ceva gen Shadow Falls dar din nou m-am înşelat).

ANUNT!!!  Aceasta este prima carte pe care am citito, si nu are ceva “imprumutat”.

– Numele meu este Evie. (…) Și tu ești?

– Lend.

– Lend? a întrebat Raquel.

– Da, la fel ca în dă-mi cu împrumut chipul tău, a zis, scânteind din nou către Raquel.

– De ce nu Borrow? l-am intrebat. Sau, și mai bine, Steal?”

Paranormal este o explozie de tot felul de creaturi fantastice care, pe parcursul volumului, ajung să lupte împotriva sau să fie victimele unei noi creaturi misterioase cu care se pare că micuţa Evie avea mai multă legătura decât se aştepta. Şi, vorbind de Evie: ea iese din tiparul eroinelor clasice care vor cu toate inima să fie în centrul activităţilor paranormale. Tot ce îşi doreşte Evie este să meargă la liceu, să aibă un prieten, un vestiar (dap, aţi citit bine, un vestiar) şi carnet de condus (poate mai târziu). Este obsedată de culoarea roz şi de serialul “Easton Heights.” Pe scurt este unul dintre cele mai amuzante personaje peste care am dat în vreun roman.
Lish, prietena ei cea mai bună este sirena (să nu va imaginaţi că arată că micuţa sirenă sau ceva de genul acesta) şi ca urmare nu poate vorbi decât prin intermediul unui computer. Cred că cele mai amuzante faze sunt “biiip” – urile prin care calculatorul lui Lish traduce înjurăturile. Genială idee, sincer!

 “Biiiip tampit biiiiip biiiiip silfi si biiiiip obsesiile lor biiiiip biiiiip. Ar fi mai bine sa inceteze bip bip bip cu regulile lor bip sau o sa-l bip bip bip pe micul biiiiiiip.”

Acţiunea este jucăuşă şi rapidă, te ţine continuu în priză. Ideea autoarei este într-adevăr inedită, chiar nu mă aşteptam la atâtea fiinţe paranormale. Este diferită de alte cărţi fantasy prin faptul că îţi arată cât de importantă este viaţă normală, de zi cu zi.

Finalul este plăcut, dar îi lipseşte ceva. Multe întrebări au rămas nerezolvate, cred că am să cumpăr şi a doua carte: -P

P.S.- mă întreb dacă o să întâlnim pe parcursul cărţii  cea de-a doua, fantome, căci suflete deja am vazut:)

Si nota mea va fi…

5-stars1

Merita sa o cititi, chiar daca la inceput nu sta asa de bine cu descrierea:)

O puteti comanda de pe Elefant.ro si beneficiati de o reducere de 35%

elefant-ro-logo-mic

sau

o mai pueti comanda de pe Book city.

ed628-bookcity_logo_1

3 thoughts on “Paranormal – Kiersten White, recenzie

Tell us your opinion...

