Recenzie: Atracţia de Sylvia Day


Despre carte:

„Gideon Cross a intrat in viata mea ca un fulger in intunericul noptii – impresionant si stralucitor, fierbinte si nelinistitor. Am fost atrasa de el, asa cum nu mi s-a mai intamplat vreodata in viata. Tanjeam dupa atingerea lui ca dupa un drog, chiar stiind ca ma secatuia de puteri. Eram un suflet chinuit, iar el a patruns cu atata usurinta in cele mai adanci ascunzisuri ale inimii mele… 

 

Caci Gideon stia. Era bantuit de propriii demoni. Si fiecare a devenit pentru celalalt oglinda care ii reflecta cele mai profunde rani… si dorinte. Legaturile cu care m-a cuprins dragostea lui m-au transformat cu totul, si m-am abandonat in intregime lui, dorindu-mi doar ca trecutul nostru intunecat sa nu distruga pentru totdeauna singura sansa la fericire pe care o gasisem in sfarsit…“

………………………………………………………….
Gândurile mele (Theo):
Nu ştiu cum ar trebui să comentezi despre ceva absolut fabulos fără să
nu pari ridicol sau prea înfocat! Sincer, nu ştiu, dar nici nu cred că am să
aflu vreodată!
Totul se petrece într-un fel de cadru intim de care nu te poţi despărţi
şi pe care ajungi să îţi doreşti să îi ştii fiecare pas! Este una dintre cărţile
acelea care are curajul să te facă să te gândeşti la altceva şi apoi să te
trezeşti că este vorba despre cu totul şi cu totul altceva! Nu ştiu dacă o să mă
fac înţeleasă în rândurile ce urmează, dar o să încerc!
Cartea asta are de toate! Suspans – oh şi încă cât! Acţiune, aventură,
mister. Pur şi simplu te poartă pe nişte culmi de pe care nu îţi doreşti să mai
cobori! Am citit cartea când a apărut în engleză şi imediat şi volumul doi, dar
asta nu m-a oprit să o recitesc şi în română! Traducere bună, scene montate bine,
cum le spun eu, cadru descris perfect!
Nu mi s-a părut să fi scârţâit ceva la traducere, dar îmi amintesc că mă
trezeam că citeam cartea şi parcă îmi traduceam din nou în engleză totul!
Absolut genial, ador să se întâmple asta!
Despre personaje:
Ei bine, nu o să vedeţi fandoseli sau rânduri aberante, asta vă pot
garanta! Ce o să citiţi o să vă lase mască, pe unii mai mult, pe alţii mai puţin!
Dar asta să nu vă împiedice să leşinaţi, nuuuu! Treceţi la treabă şi continuaţi
cititul!
Eva este una dintre puţinele personaje din cărţi care îşi recunoaşte atât
slăbiciunile cât şi punctele forte, este una dintre acele personaje care pur şi
simplu te atrage şi nu îţi dai seama de ce până când nu ajungi la finalul cărţii.
Este enigmatică, romantică, dură, controversată.. un fel de tipologie a
femeii moderne care ştie să nu se lase uşor, chiar dacă fiecare bucăţică din ea
urlă: Sunt a taaaa!
Exact, îşi ascunde, oarecum, sentimentele şi asta nu pentru că are de-a
face cu un super personaj masculin, ci pentru că ştie cum să aprecieze şi/sau să
se lase apreciată! Iar asta am apreciat, atât pentru că autoarea a ştiut cum să
o facă plăcută, dar şi pentru candoarea de care dă dovadă, dar şi pentru
izbucnirile uneori isterice pe care le suferă.
Aş spune că romanul este un fel de bildungsroman roman, dar aş minţii
oarecum şi asta pentru că – da!,
personajul se maturizează, „creşte”, dar în acelaşi timp îşi păstrează
ideologia, feminitatea, fermitatea, înţelegerea!
Cât despre „monstruozitatea apetisantă” ce o reprezintă misteriosul
Gideon Cross, ei bine, aici sunt ori fără cuvinte, ori încuiată! Una din două.
Este un personaj atât de bine conturat, atât de posesiv, într-un mod: „ce este
al meu este şi al tău, dar numai al meu”, încât îţi face să îţi doreşti să poţi
colabora cu un astfel de om. Tenacitatea, îndârjirea, misterul şi posibilitatea
de mai mult sunt aproape vizibile la orice pas. Este aproape imposibil să nu te
regăseşti zâmbind la un moment dat sau aproape în lacrimi doar din vorbele lui.
În principiu asta mi-a plăcut la carte. Lejeritatea, dexteritatea, înţelesurile.
Diferite şi totuşi comune. Este genul acela de carte care te absoarbe, care
tratează realitatea ca pe o realitate şi nu ca pe un univers transcend şi
contorsionat! Asta mi-a plăcut enorm!
Sper să o citiţi şi sper să împărtăşiţi părerea voastră şi cu noi! O
recomand!
Nota mea: 5/5 feathers/stars!
Mulțumim sponsorului nostru, Librărie online Libris!
Dacă doriți să vă cumpărați cărți deosebite, pe site-ul Libris, librărie online, puteți comanda și cărți online în engleză.

Tell us your opinion...

