Recenzie: You Don’t Have to Say You Love Me by Sarra Manning


Recenzie: You Don’t Have to Say You Love Me by Sarra Manning

You Don’t Have to Say You Love Me
by Sarra Manning

Sweet, bookish Neve Slater always plays by the rules. And the number one rule is that good-natured fat girls like her don’t get guys like gorgeous, handsome William, heir to Neve’s heart since university. But William’s been in LA for three years, and Neve’s been slimming down and re-inventing herself so that when he returns, he’ll fall head over heels in love with the new, improved her.

So she’s not that interested in other men. Until her sister Celia points out that if Neve wants William to think she’s an experienced love-goddess and not the fumbling, awkward girl he left behind, then she’d better get some, well, experience.

What Neve needs is someone to show her the ropes, someone like Celia’s colleague Max. Wicked, shallow, sexy Max. And since he’s such a man-slut, and so not Neve’s type, she certainly won’t fall for him. Because William is the man for her… right?

Somewhere between losing weight and losing her inhibitions, Neve’s lost her heart – but to who?

 

 

 

 

Gândurile mele (Theo): Uneori avem nevoie de mai multe cuvinte decât credem pentru a descrie ceva, dar câteodată ne trezim fără acele preţioase umbre negre pe care să le aşternem pe un foaie de hârtie. Cam aşa mă simt eu în privinţa demonilor negrii care m-au părăsit. Sunt un rău necesar, căci fără ei nu vă pot povesti nimic, dar atunci când citeşti o carte bună îţi trebuie ceva timp să te aduni după ea.

Ei bine în „Nu trebuie să spui că mă iubeşti” am fost eu surprinsă de legătura dintre mine şi personajul principal Neve. Mi-a trebuit mult timp să mă obişnuiesc cu numele ei şi încă ceva timp să mă obişnuiesc cu obsesia ei, dar într-un final ne-am îmbrăţişat una pe cealaltă şi am purces la drum. Mai ales că totul se petrece în Londra – un oraş pe care mi-l doresc a-l vizita de mult, totul a fost şi mai bine.

Neve lucrează la o Arhivă, a terminat Universitatea Oxford, citeşte mult, îşi iubeşte sora mai mică Celia, îşi urăşte cumnata şi adoră dulciurile. Pare o femeie de treabă, drăguţă, normală şi foarte frumoasă. Ei bine, nu este. Sau cel puţin aşa ne spune chiar ea. Neve este o femeie grasă, lipsită de respect pentru sine şi care vrea doar să fie lăsată în pace. Şi deşi deja v-aţi imaginat ceva probabil semn de filmele horror, ţin să vă anunţ că nu este aşa. Neve este complexată de imaginea ei, dar de ceva timp încoace a luat atitudine. Ore petrecute cu antrenorul şi nutriţionistul ei favorit la sală. O dietă echilibrată, sport mult. Totul pentru a se schimba şi pentru a putea ca de data aceasta să îl cucerească pe William.

Dar cine este William? Ei bine, William este fostul ei coleg de la universitate, coleg care de acum este profesor şi predă în cadrul unei universităţi din LA. Între cei doi pe timpul facultăţii a existat o conexiune de amiciţie. Îşi vorbeau cu orele despre diferite subiecte din cărţi, adaptări… cu alte cuvinte împărţeau aceeaşi pasiune: cărţile. Dar după ce William se mută peste ocean, relaţia dintre cei doi nu se rupe, din contră se intensifică. Dovadă stau sutele de scrisori trimise între cei doi. Şi deşi trăim în era Facebook, e-mail, Twitter şi aşa mai departe, cei doi continuă să îşi vorbească atât prin e-mail ocazional, dar cel mai mult prin scrisori.

Şi poate că aţi spune: vaaai ce drăguţ! Ei bine, eu nu am spus asta cu siguranţă. Will mi se pare un impertinent şi jumătate, mereu având câte ceva de cerut de la Neve. Enervant şi cicălitor chiar. Chiar şi apelurile telefonice de la el mă înnebuneau. Şi poate că asta era şi ideea pentru că aici intervine Max!

Exaaaact! Cu toţii aţi spune: dar parcă ai spus că e grasă şi că nimeni nu o place. Păi cam asta e ideea romanului, de fapt, să arate că nu contează cum arăţi, ce haine porţi, cum te integrezi, ci cine eşti, cum eşti pe dinăuntru şi ce ai în cap. Nu sunt slabă, trec prin aceleaşi alegeri grele ca şi Neve în fiecare zi, dar într-un fel am înţeles cum să mă iubesc pe mine însămi.

Max este fustangiul şi editorul unei reviste unde lucrează şi Celia – sora lui Neve. Cei doi se întâlnesc la o petrecere dată de revistă, unde Neve este târâtă de către sora ei. Şi deşi la petrecere Max face puţin show pe seama lui Neve ea nu îi dă importanţă – prea mare. Dar când lucrurile se sparg se trezeşte că acesta o urmează şi nu o lasă să plece nicăieri.

Max e genul de om cu replică la tot. Nu contează ce spui, el va ştii ce să spună pentru tine; nu contează ce gesticulezi, el va gesticula mai mult ca să îşi atragă atenţia. Şi deşi se simte tensiunea din aer, aproape că mi-a stat inima în loc când a condus-o acasă şi s-au sărutat. A fost atât de frumos şi de drăguţ.

Dar lucrurile se termina din noaptea aceea după un fel de „let’s get to know each other a little bit better”, dar Max nu se lasă. Continuă să o caute şi să vadă care este povestea ei. O vrea doar pentru că ea pare imună la cuvintele lui. O vrea pentru că Neve încă nu realizează că este frumoasă. Dar max o va lua doar pentru că o vrea şi pentru că o vrea în orice mod.

Aşa că atunci când Neve încearcă să aibe câteva relaţii de probă pentru a se pregăti pentru William şi toate eşuează, aceasta acceptă până la urmă ofertele insistente ale lui Max de a-l accepta pe el. Totul de aici se schimbă. Unde înainte nu existau scântei, de acum este un foc de tabără imens.

Romanul este despre povestea continuă a oamenilor supraponderali de a-şi păstra greutatea sau de a o pierde. Despre faptul că te crezi singur, dar nu eşti. Despre sinceritatea lucrurilor când nu mai ai nimic altceva de făcut. Despre lucruri care par mărunte, dar de fapt înseamnă totul.

Vă recomand cartea pentru o zi oarecare, dar o zi în care să vă dăruiţi mrejei creată de fantomele negre numite cuvinte. De ce? Pentru că este o lecţie de viaţă pe care mi-aş dori ca mai mulţi oameni să o cunoască!

 

Nota mea: 5 / 5 stars

Tell us your opinion...

