Recenzie: Enders de Lissa Price

Enders de Lissa Price

Citiţi continuarea romanuluiStarters!

STARTERS: În urma războiului biologic care a decimat locuitorii de vârstă medie, Los Angeles-ul a rămas populat doar de tineri şi… bătrâni.
Ca să facă rost de bani pentru a-şi ajuta fratele bolnav, Callie, în vârstă de şaisprezece ani, face un pact periculos: merge la Banca de Corpuri şi acceptă să îşi închirieze trupul unor bătrâni înstăriţi care plătesc pentru a redeveni, chiar şi pentru scurt timp, tineri.

ENDERS: Această diabolică Bancă de Corpuri este distrusă acum!
Dar tinerii cărora li s-au implantat cipuri continuă să fie controlaţi şi manipulaţi de Enderi. Callie este urmărită de o fiinţă sinistră! Nu mai ştie ce e real şi ce e fabricat în existenţa ei, dar este pregătită să lupte pentru adevăr şi o viaţă normală. Cu orice preţ!

O poveste inteligentă, inventivă, care te ţine în alertă! — Dean Koontz

Răsturnările de situaţie se ţin lanţ, nu veţi avea timp să respiraţi. O lectură intensă, superbă, tulburătoare… cu un final care va răsplăti cititorii. — Kirkus Reviews

Plin de adrenalină! Fanii Starters vor fi înrobiţi! — Booklist

“Am făcut un pas spre el, până când feţele aproape că ni s-au atins. Avea un miros minunat, de lemn şi de iarbă, la fel ca altădată.
Ne-am sărutat. A fost… altfel decât înainte.
A început la fel, mătasea buzelor lui, aroma pielii. Dar scânteia pe care o simţisem cândva, fiorul acela electric dulce, dispăruse. (…) Poate că vina îmi aparţinea. Poate că eram tulburată.
Relaxează te. Găseşte-o.
Dar m-am oprit. M-am retras.
Nu.”

Volumul de debut al Lissei Price, Starters, este publicat în peste treizeci de ţări şi a fost inclus în lista International Reading Association 2013.

Starters a câştigat Crimezone Best YA Thriller Award în Olanda, Premiul Eselsohr pentru cea mai bună carte dedicată adolescenţilor în Germania şi apare în majoritatea listelor de recomandări de lectură ale bibliotecilor americane, dar şi în topul preferinţelor cititorilor pe site-urile Barnes&Noble, Goodreads, Amazon.

Lissa Price îşi aşteaptă cititorii pe Twitter – @Lissa_Price – sau pe lissaprice.com.

dividerwg

Enders

Gândurile mele (Theo): Uneori suntem dispuşi să renunţăm la tot dacă asta înseamnă că reuşim astfel să salvăm ceva mai important. Pentru noi sau pentru societate. Şi deşi suntem mânaţi de concepte, de idei şi idealuri, facem totuşi acest sacrificiu pentru că undeva, cu toţii avem un suflet care ne lasă să facem deciziile corespunzătoare motivaţiei.

Personal, m-am îndrăgostit de această carte. M-am îndrăgostit de idee, de personaje şi de acţiune, dar şi de micile defecte care fac umanitatea să fie conturată sub adevărata înfăţişare a realităţii.

Personajele au reuşit din nou să mă surprindă şi să mă lase să fac parte, încă o dată, dintr-o lume pe care nu sunt sigură că vreau vreodată să fiu capabilă să o experimentez. Deşi oamenii au dus şi vor mai duce o sumedenie de lupte provocate tot de ei, există totuşi mereu şansa ca dintr-un simplu muritor să se naşte o legendă.

Callie este legenda despre care eu vorbesc. Şi deşi nu ea este cea care a străpuns nenorocirea asupra omenirii, ea este cea care reuşeşte într-un fel sau altul să te lase acaparat de acţiune şi de concept. Callie este o luptătoare, un om căruia nu i s-a oferit niciodată prea mult, dar care a pierdut totul în momentul în care un val de spori a acaparat lumea şi a ucis toţi Mijlocii. Fiind lăsaşi singuri datorită deceselor părinţilor săi, ea şi fratele ei – Tyler – sunt de acum condamnaţi să îşi găsească singuri hrană şi să se adăpostească. Neavând un bunici sau rude apropiate care să îi protejeze şi să îi ia sub tutela lor, aceştia sunt nevoiţi să lupte cu viaţa încă de acum. După cum ne amintim din Starters, Callie reuşeşte să scape de acest stigmat cunoscând o „locatară” ce îi oferă toată protecţia, hrana şi banii de care are nevoie.

Astfel, Callie, Tyler şi Michael – prietenul lor cel mai bun, ajung să trăiască de pe urma Helenei care le-a lăsat jumătate din averea sa. Dar uneori lucrurile cele mai frumoase trebuie să se sfâşie şi sfârşească. Parcă deja auzeam încă de la începutul romanului, sunetul acela sfâşietor ce anunţă finalul fericirii. Pentru că aşa cum viaţa ne-a obişnuit şi pe noi, ca oameni, fericirea nu poate exista la nesfârşit. Lucrurile acelea pe care le considerăm oribile, dureroase şi chiar distrugătoare, sunt într-un fel cele care ne construiesc şi ne modelează pentru primirea fericirii atunci când ne vom întâlni cu ea.

Deşi Callie simte că totul se va putea duce de râpă, aceasta este condamnată să îşi trăiască viaţa cotidiană la fel ca şi până atunci. Şi deşi se aşteaptă, este mai mult decât surprinsă când se întâmplă. Callie mai poate încă să audă vocea Bătrânului în capul ei şi este de-a dreptul îngrozită când acesta omoară pe cineva chiar în faţa ei, pentru că poate să o controleze. Este speriată şi nu ştie la cine să apeleze. Dar deşi aceste frici îi acaparează voinţa şi gândirea, aceasta ştie că orice s-ar întâmpla Tyler şi Michael vor veni mereu pe primul loc. Vor fi mereu în mintea ei, iar ei trebuie salvaţi primii.

Astfel, nu mare mi-a fost mirarea când micuţa Callie a decis să ia lucrurile în propriile ei mâini şi să se întâlnească cu Bătrânul acolo unde o va ghida acesta. Cu inima bătându-ne la unison, am urmat-o pe Callie către coordonatele acestuia. Dar de aici lucrurile se complică sau nu. Callie este răpită de un băiat puţin mai mare decât ea, dar care are atât de multe de ascuns şi totuşi de spus.

Misterul care strigă din jurul băiatului mi-a ridicat câteva semne de întrebare, dar pe parcurs – cu fiecare rază de lumină aruncată asupra lui – am înţeles că finalul avea să fie incendiar. Încă de când îl cunoaşte pe Hyden, misteriosul băiat, Callie este gata să îl sugrume. Şi nu pentru că a răpit-o sau pentru că nu vrea să îi ofere extrem de multe informaţii, ci pentru că el este băiatul Bătrânului. Da, aţi citit bine, Callie luptă de acum cot la cot cu băiatul celui mai mare duşman al ei, pentru a-l îngenunchea pe ticălosul care i-a distrus viaţa.

Frica, anxietatea, durerea şi neputinţa sunt sentimente care o vor încerca pe tânăra Callie în drumul ei. Dar şi convingerea, fericirea şi dorinţa de a câştiga îi vor fi companioane frumoase. Drumul către final este lung şi anevoios. Şi nu numai, dar presupune şi sacrificii şi încercări ciudate. O dată întâlnirea dintre Hyden şi Callie aceştia ajung la consensul că cel mai bine ar fi să îi strângă pe toţi Metalicii la un loc şi apoi să îl atace pe Bătrân. De aici încep o groază de lucruri să se desfăşoare concomitent.

Mi-a plăcut mult acest volum. Şi asta datorită faptului că pur şi simplu nu ai timp să te plictiseşti. Acţiunea, personajele şi chiar şi cele câteva rânduri care ar trebui să fie „statice”, îţi fac pielea să furnice, mintea să alerge la fel de repede ca şi personajele, iar acţiunea să se deruleze şi mai rapid. Recomand cartea tuturor celor care au citit primul volum. Veţi rămâne cu gura căscată, veţi dori mai mult şi veţi striga de surpriză sau fericire. Voi alegeţi.

Lectură plăcută!

Nota mea: 04.5

dividers