Sărbători în familie în stil “șoricel de bibliotecă”


Etsy-picks-Christmas-decor-Origami-miniture-book-ornaments-Signoraluna

 

book-gift-wrap1Așa cum mulți dintre voi știu sărbătorile de iarnă sunt cele mai frumoase și mai pline de energie pozitivă din partea celor dragi și nu numai. Este sezonul dăruirii de cadouri care mai de care, este sezonul în care nu contează că nu ne-am mai văzut niciodată sau că nu o să ne mai vedem niciodată, tot ai să primești un zâmbet călduros de la oamenii de pe stradă. Pentru că așa suntem noi oamenii: ființe care iubim să dăruim și să le lăsăm celorlalți o amintire frumoasă. Un zâmbet poate să aducă fericirea cuiva chiar dacă nici măcar – poate – nu ai știut că ai făcut asta.

Apreciez oamenii care știu să ofere ceva și nu numai în preajma sărbătorilor, ci tot timpul; persoane care știu să aprecieze lucrurile mărunte care îți fac viața mai frumoasă. Îmi aduc aminte când am pus eu prima dată mâna pe o carte. Eram un copil care simțea nevoia de cunoaștere și simțea mai presus de orice, să trăiască și alte rânduri întregi de vieți frumos descrise și frumos așezate în pagină.

Îmi amintesc cu drag când am primit prima mea carte de Crăciun,” Colț Alb”, și acum am cartea și o răsfoiesc ocazional de fiecare dată când se apropie Crăciunul. Și da, știu că nu are absolut nicio legătură cu sărbătoarea, dar îmi provoacă amintiri frumoase și încă îmi mai amintesc cât de fericită am fost atunci când moșul și-a amintit că asta îmi doream. Prețuiesc cartea și o voi prețui mereu. Nu mai țin minte exact de ce am ales acel titlu, dar în definire – mă gândesc – că poate mi-am dorit-o pentru că tot timpul mi-a plăcut povestea așa cum mi-o spunea tata înainte de culcare: din amintiri și cu efecte sonore pe fundal.

De atunci am mai scris moșului și de fiecare dată mi-a adus cărțile pe care le-am cerut, chiar dacă uneori mă mai dojenea că nu poate să care chiar atât de multe lumi cuprinse în filele atâtor cărți, dar făcea eforturi să îmi aducă din titlurile cerute și asta am apreciat mereu. Și de fiecare dată când mă pierdeam în rândurile și pasajele ascunse ale unei alte civilizaţii puse la picioarele mele, în acest caz prinsă cu dragoste între degetele mele tremurânde de anticipație, mă simțeam din nou copil și gata de explorare – amintindu-mi din nou senzația ca în dimineața de Crăciun când îmi despachetam cadourile.

Astfel, am ajuns și eu la rândul meu să fac economii, să pun de-o parte încă din timp pentru perioada de Crăciun pentru a putea face cadou cărți celor dragi. Și de fiecare dată am reușit și cine spune că este ușor să alegi o carte pentru cineva înseamnă că nu a avut niciodată o întâlnire cu părinții și prietenii mei. Și acum văd orele petrecute în fața rafturilor de cărți de la librărie sau online pentru a găsi cartea perfectă.

Astfel, de Crăciunul acesta m-am decis să îi cumpăr mamei “Inferno” de Dan Brown. De ce? Din simplul motiv că mi-a devorat cărțile din seria aceasta și pentru că împărțim aceeași dragoste pătimașă pentru magnificul Robert Langdon. Și acum zâmbesc când îmi amintesc că stăteam cu orele să discutăm aventurile lui și să ne documentăm până la ultima pagină despre miile de mituri scrise în paginile autorului.

Pentru tata am ales ceva în tema profesiei, Adevărul despre cazul Harry Quebert care mie mi-a plăcut enorm de mult și sunt sigură că și pe el îl va face la fel de curios! Mulțumesc tata pentru că mă faci mereu să găsesc cele mai interesante cazuri și să le analizez până la ultima virgulă!

Pentru bunicul meu – mare devorator de cărți ca și mine – am ales ceva care să îi lase un cu totul și cu totul alt gust după ce va termina această carte. Va avea parte de o întrebare superbă pe care nu mulți dintre noi ajung să și-o mai adreseze: și ce-ar fi fost dacă? Viața lui Pi va fi mai mult decât perfectă.

Iar pentru prietenii mei mă gândesc la Ticălosul seducător, Adulter, Fericirea mea ești tu și Jumătatea Rea. Fiecare dintre voi merită câte un titlu, și fiecare dintre voi se va regăsi cu siguranță în paginile cărților alese, pentru că într-un fel sau altul vă ilustrează – oarecum – personalitatea și stilul de a fi. Vă mulțumesc pe această cale pentru că sunteți parte din viața mea.

Sărbători fericite dragii mei și multe, multe cadouri să primiți!

Tell us your opinion...

